Voor vrijwilligers die als (zorg/respijt)vrijwilliger aan de slag gaan.

Inhoud

Vrijwilligers maken kennis met de basisvaardigheden in communicatie. Welke vaardigheden ondersteunen een goed gesprek en hoe kun je in de communicatie laten merken dat je er bent voor je cliënt? Omdat respijtvrijwilligers veel bij mensen thuis zullen komen, kan er van alles opvallen in gedrag of in de omgeving. In de training wordt geleerd waarop je moeten letten bij het observeren en hoe je omgaat met signalen. Ook wordt ingegaan op de grenzen van vrijwilligerswerk en gaan we  oefenen met het aangeven van eigen grenzen. Tot slot wordt ingegaan op het begrip en belang van een sociaal netwerk, en wat je als vrijwilliger kunt doen om dit netwerk te versterken.

Middelen

Tijdens de training ontvangen de deelnemers gratis toegang tot de E-learning zorgvrijwilligers.

 “Prima training. Ik weet nu beter wat er van mij als zorgvrijwilliger wordt verwacht en heb nu ook de bagage in huis om deze rol goed te kunnen vervullen”.

Praktisch

Deelnemers: Maximaal 15 deelnemers per groep
Trainingsduur: Een dag of twee dagdelen
E-module:  E-learning voor zorgvrijwilligers

Deze training wordt incompany gegeven. Voor meer informatie over de mogelijkheden kun je contact opnemen met de Academie.

Heb je te weinig collega's die deze training willen volgen? Laat het ons via dit formulier weten.

Meer weten?

Academie (030) 7 60 60 25