In het kort
Actie waarmee Amsterdammers die ziek zijn, een familielid of naaste bedanken voor de zorg die zij geven.
De aanpak / het proces
We sturen actiekaarten naar zorgprofessionals met de vraag deze onder cliënten te verspreiden. Het doel is dat de zorgprofessional het gesprek met de cliënt aangaat over mantelzorg.
De zorgvrager schrijft een compliment of bedankje op de actiekaart en stuurt deze zonder postzegel terug naar Markant. Wij stoppen het bedankje met een cadeaubon in een bedankenvelop en sturen deze naar de mantelzorger.
Belangrijk zijn goede logistiek en communicatie en de enthousiasmering van de beroepskrachten. Uiteraard is het ook belangrijk dat dit financieel haalbaar is.
Contactpersoon
Downloads
Heb jij ook een voorbeeld?
Deel je project dan met anderen, zodat zij er ook mee aan de slag kunnen. Dit kan eenvoudig door een beschrijving van je project in te sturen.
Zie ook deze voorbeelden
Lotgenotengroepen voor mantelzorgers GGz
Inmiddels draaien er twee lotgenotengroepen bij Kompassie speciaal voor mantelzorgers GGz; de groep naasten van iemand met autisme en de groep naasten…
Voorzorgcirkels
De essentie van het concept voorzorgcirkel laat zich als volgt omschrijven: uit voorzorg ontwikkelen, voor het geval dat, voorsorteren op ouder worden…
Expertisecentrum Markant
Het Expertisecentrum van Markant richt zich op de professionals in zorg en welzijn. Wij brengen kennis over mantelzorg bij elkaar en dragen…