Waar ben je naar op zoek?

In het kort

In het kader van de Week van de Jonge Mantelzorger zijn wij in die week op verschillende dagen naar de lokale middelbare school en het MBO gegaan om tijdens de pauze met jongeren in gesprek te gaan. We hebben het gehad over wanneer iemand jonge mantelzorger is en welke effecten dat op een jongere kan hebben op korte en lange termijn.
We hebben jongeren gevraagd om een bericht achter te laten voor iemand die opgroeit met een zieke of hulpbehoevende naaste.

Zie de linklijst voor een filmpje naar het resultaat!

De aanleiding

De Week van de Jonge Mantelzorger; bewustwording creëren en jongeren die het betrof een hart onder de riem steken.

De aanpak

Samenwerking tussen diverse steunpunten binnen de organisatie, gezinscoach en preventiemedewerker (KOPP/KVO) van Vincent van Gogh (geestelijke gezondheidszorg).

Acties:
– Posters met wist-je-dat op school ophangen
– Signaleringskaart in docentenkamer
– Bord met bemoedigende woorden
– In gesprek met leerlingen

Zie draaiboek

Contactpersoon

Synthese / Steunpunt Mantelzorg Venray
s.bloemers@synthese.nl

Downloads

Publicatie

Foto-week-jmz

Download
Publicatie

Draaiboek_wjm_mz

Download
Publicatie

Week-vd-Jonge-mantelzorger-Venray

Download
Publicatie

Signaleringskaart-JMZ-Venray-2023

Download

Links

Heb jij ook een voorbeeld?

Deel je project dan met anderen, zodat zij er ook mee aan de slag kunnen. Dit kan eenvoudig door een beschrijving van je project in te sturen. 

Vragen? Bel 030 - 760 60 55

Zie ook deze voorbeelden

Mantelzorgwaardering in Breda

Mantelzorgwaardering in de vorm van een Breda Cadeaukaart. BredaMantelzorg verzorgt de mantelzorgwaardering namens de Gemeente Breda. Voor informatie, advies en ondersteuning kunnen…

Documentaire Ik zie jou – ZwolleDoet!

Een korte documentaire over mantelzorgers met een migratieachtergrond. Aan de hand van 4 portretten word je meegenomen in de mantelzorg-wereld. Hoe ervaren…

Inloopmomenten

Inloopmomenten voor mantelzorgers verspreid over de wijken. Het is belangrijk om dit breed te communiceren zodat mensen de inloopmomenten weten te vinden….